Wij willen vanuit wederzijdse betrokkenheid leerlingen helpen om zichzelf te kunnen zijn.

Aardrijkskunde bovenbouw

29 maart 2019

De aankomende weken staan we met aardrijkskunde stil bij het thema 'Water'. Vorige week hebben we de watersnoodsramp in de lessen besproken. We weten nu dat als er geen dijken zijn, dat meer dan de helft van Nederland onder water komt te staan. Maar hoe bouw je een dijk? En hoe test je of deze dijken stevig genoeg zijn om een superstorm te weerstaan? We hebben samen naar een film van klokhuis gekeken en zagen hoe een golfmachine de hoogste kunstmatige golven ter wereld kan maken. Na afloop zijn we aan de slag gegaan met allerlei proefjes over en met water. De kinderen konden in tweetallen of alleen de beschrijving stap voor stap volgen. Er is enthousiast en hard gewerkt. Na afloop leek het wel alsof er een bom ontploft was! Gelukkig was het alleen maar water en was het weer snel weg. De proefjes die we gedaan hebben zijn terug te vinden op http://www.proefjes.nl

 



Nieuwsarchief